مشاور تبلیغات

مشاور تبلیغات

در دنیای کسب و کارها، تبلیغات عامل مهمی در کسب موفقیت است. روش های مختلفی در زمینه تبلیغات وجود دارد که یک مشاور تبلیغات می تواند با شناخت این روش ها، بهترین و نتیجه بخش ترین آن ها را بررسی نماید. اگر نمی دانید مشاور تبلیغات چه کسی است و چه وظایفی را بر عهده دارد ادامه مطالب را مطالعه کنید تا هم با چنین شخصی آشنا شوید و هم به اهمیت وجود چنین مشاوری پی ببرید.

مشاور مدیر عامل کیست؟

Advertising Consultant کیست؟

مشاور تبلیغات یا Advertising Consultant کسی است که همه فضاهای بازاریابی را می داند و به تبلیغ محصول و خدمات شرکت، در این فضاها می پردازد. یک مشاور تبلیغات شاید فقط نیمی از وقت کاری خود را به صورت کار اداری صرف می کند و بیشتر آن را صرف ملاقات با مشتریان، شرکت های مختلف بازاریابی و سایر رویداد های تجاری می کند. ارتباط او با روزنامه ها، مجلات، تلویزیون، رسانه های تبلیغاتی دیجیتال است و تلاش او تبلیغات در همه بخش ها و استفاده از روش های تبلیغاتی کارآمد است.

مهارت های کلیدی مشاور مدیر عامل
لزوم استفاده از مشاور مدیرعامل در کسب و کار

۱۰ وظیفه مشاوران تبلیغات

در یک شرکت تجاری همه وظایف و مسئولیت ها به صورت دقیق مشخص است. مشاوران تبلیغات نیز وظایف مشخصی دارند که در ادامه به ۱۰ مورد از مهم ترین آن ها اشاره خواهیم کرد.

  1. مشاوران تبلیغات باید شرایط شرکت را بدانند و گزارشی از محصولات، خدمات و شرکت های طرف قرار داد آن، تهیه نمایند.
  2. برنامه های تحقیقاتی و مطالعاتی که شرکت در زمینه تبلیغات و برند سازی به آن احتیاج دارد را برنامه ریزی و اجرا نمایند.
  3. برنامه های تبلیغاتی را ساختارمند کند و به این منظور باید تقویم تبلیغاتی تهیه نماید.
  4. برای تقویم تبلیغاتی تعیین شده، سه سطح بودجه مناسب در سه سطح شرایط خوش بینانه، عادی و سخت گیرانه در نظر بگیرد.
  5. برای اجرای دقیق کمپین ها و برنامه های تبلیغاتی باید برنامه اجرا یا Action Plan قابل پیاده سازی طراحی نماید.
  6. در تقویم تبلیغاتی، با توجه به نیاز باید کمپین های تبلیغاتی را پیش بینی کند.
  7. پیمانکار تبلیغاتی انتخاب کند و بر عملکرد آن ها نظارت داشته باشد تا تمام برنامه های تبلیغاتی که طراحی شده است، عینیت پیدا کند.
  8. نتایج هر کدام از روش های تبلیغاتی را بررسی کرده و رسانه های اثربخش تبلیغاتی را انتخاب کند تا در هزینه ها صرفه جویی شود.
  9. در حوزه تبلیغات، کارکنان شرکت را آموزش دهد و در صورت نیاز باید نیرو استخدام کند.
  10. باید میزان اثربخشی هر کدام از روش های تبلیغاتی بازاریابی مدرن و سنتی را تجزیه و تحلیل کند.

برند هایی که افتخار همکاری با آنها را داشتم

مهارت های کارشناس تبلیغات

مشاور تبلیغات فردی آگاه و کارشناس در یک سری زمینه ها است به همین دلیل است که می تواند به کارفرما مشورت های لازم را ارائه دهد و فرآیند فروش محصولات و خدمات را تغییر دهد. در ادامه به مهارت هایی که کارشناس تبلیغات دارد خواهیم پرداخت.

  • مهارت های ارتباطی و مذاکره: کارشناس تبلیغات می داند که چگونه با طرف مقابل خود صحبت کند. او می تواند فرد مقابل خود را به راحتی متقاعد کند تا کارها و خدماتی که شرکت احتیاج دارد، انجام دهد در نتیجه او آگاه به فنون مذاکره است. او باید ارتباط کلامی زیادی با مشتریان و … برقرار کند در نتیجه مهارت ارتباطی او باید قوی باشد.
  • مدیریت زمان: برنامه های کمپین های تبلیغاتی دقیق است به همین دلیل کارشناس تبلیغات می داند که چگونه از زمان و فرصت هایی که دارد به نحواحسن استفاده کند تا در بازه زمانی مشخص، نتایج دلخواه را بگیرد.
  • مهارت های رایانه ای: مشاور تبلیغات باید از روش های مختلف تبلیغاتی استفاده کند، برنامه های تبلیغاتی را طراحی و پیاده سازی کند و گزارش های لازم را بنویسد به همین دلیل نیاز به استفاده از برنامه ها و نرم افزار های مختلف دارد. مهارت رایانه ای او در این قسمت، اهمیت زیادی دارد.
  • مهارت های سازمانی: کارشناس تبلیغات باید بتواند کمپین های مختلف تبلیغاتی را هدایت و رهبری کند. او فهرست دقیق مشتریان بالقوه را باید داشته باشد به همین دلیل در این جا مهارت های سازمانی اش به درد می خورد.
5 دلیل برای  داشتن یک مشاور مدیر عامل
مسئولیت های مشاور مدیر عامل

انتخاب بهترین مشاور تبلیغات چگونه است؟

اگر صاحب کسب و کاری هستید بعد از خواندن مطالب بالا، ممکن به فکر استخدام یک مشاور تبلیغات بیفتید. اینجا است که با خود فکر می کنید چگونه از بین مشاوران تبلیغات مختلف، بهترین آن ها را انتخاب کنید. در ادامه راه انتخاب یک کارشناس تبلیغات خوب را به شما می گوییم.

نظرات مشتریان من

در طی چندین سال همکاری که با آقای مرادی داشتم به جرات میتونم بگم اتفاقات خیلی خوبی در مسیر کاریم رقم خورده که باعث رشد چشمگیر مجموعه ام در این مدت زمان شده. همیشه موفق و سلامت باشید.
مشتری شماره یک
مدیریت: آقای عظیمی
کارخانه وان و جکوزی لادُر
آشنایی و همکاری با آقای مرادی نقش بسزایی در موفقیت کسب و کارم ایفا کرد. ایشون همیشه بادقت و توجه به تمام جنبه ها و جزئیات، در گرفتن تصمیم درست و به موقع و برداشتن بهترین قدم همراه من بوده اند.
مشتری شماره یک
مدیریت: آقای امیدی پور
تولیدکننده درب و پنجره ری نو
بنده افتخار همکاری با آقای مرادی در بخش های دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی مدرن رو داشتم و واقعا از این تصمیم خودم راضی هستم چون تأثیرش در کسب و کارم کاملا ملموس و آشکار بود. با تشکر
مشتری شماره یک
مدیریت: آقای جهانگیری
گروه تولیدی آماد سیستم

به نمونه کارهای او توجه داشته باشید.

یکی از راه های انتخاب یک مشاور تبلیغات خوب این است که تجربه هایی که او دارد را ارزیابی کنید. شما باید پروژه هایی که فعالیت داشته را بررسی کنید، این که در چه صنعتی مشورت ارائه داده است، با چه قشری از مشتریان در ارتباط بوده است و … را مورد بررسی قرار دهید. شما باید بفهمید که تجربه ایی که او دارد پاسخگوی نیاز فعلی شما هست یا خیر.

مشاوره مدیر عامل خوب در کرج
نحوه همکاری مشاور مدیر عامل در کرج

مهارت های او را بررسی کنید.

همانطور که گفتیم مشاوران تبلیغات باید دارای یک سری مهارت باشند. شما باید توجه داشته باشید که مهارت او در مسائل ارتباطی، کلامی، رایانه ای، سازمانی و مهارت حل مسئله او در چه حدی است. کارشناس تبلیغات باید به خوبی شرایط و نیاز شما را درک کنند، شنونده خوبی باشند، بتوانند ایده ها را به خوبی به طرف مقابلشان ارائه دهند و در متقاعد کردن طرف مقابل، مهارت داشته باشند. پیدا کردن مشکلات و یافتن راه حل مناسب آن ها نیز از دیگر ویژگی هایی است که مشاوران تبلیغات باید داشته باشند.

برای مشاوره با تیم من همین حالا تماس بگیرید

اگر برای تغییر روش های قدیمی و آپدیت کردن کسب و کارتون آماده اید، همین حالا با ما تماس بگیرید.

تماس با من

مشاوره

ثبت اطلاعات جهت مشاوره

ثبت اطلاعات

"*" indicates required fields