مشاور مدیر عامل کیست

مشاور مدیر عامل کیست؟

امروزه تعداد کسب و کارها با سرعت بیشتری رو به افزایش است. به همین دلیل برای آن که هر کسب و کاری بتواند جایگاه خوبی داشته باشد نیاز به مشاوره مدیر عامل دارد. در صورتی که شما نیز به دنبال راهی برای پیشرفت در کار خود هستید و می خواهید بدانید که مشاوره مدیر عامل به چه معناست و چه کمکی به کسب و کارتان می کند، حتما ادامه این مقاله را دنبال کنید.

مشاوره مدیر عامل

مشاوره مدیر عامل کیست؟

مشاور مدیرعامل یا CEO Consultant کسی است که راه هایی که باعث بهبود کارایی شرکت می شود را بررسی می کند و بهترین آن را به مدیر عامل، معرفی و پیشنهاد می کند. مشاور مدیرعامل، به مدیرعامل شرکت می گوید که چگونه می تواند هزینه ها را کاهش دهد، درآمد ها را افزایش دهد، نیروی انسانی را آموزش دهد، محصولات و خدمات را ارتقا ببخشد و مشتریان را به سمت خود جذب نماید.

حتما تا به حال حدس هایی زده اید که مشاوره مدیر عامل به چه معناست. من در مشاوره ای که به مدیر عامل ارائه می دهم سعی می کنم راه هایی که باعث بهبود و ارتقای سطح کار می شود را پیدا کنم؛ سپس با بررسی تمامی راه حل ها، بهترین گزینه را به مدیر عامل پیشنهاد می دهم. در این مشاوره راه هایی برای کاهش هزینه ها، دست یابی به سود بیشتر، برنامه ریزی برای توسعه محصولات جدید، جذب مشتریان بیشتر و حفظ مشتریان فعلی و … را به مدیر عامل ارائه می دهم. به تمامی این کارهایی که در فرآیند مشاوره انجام می شود، مشاوره مدیر عامل می گویند.

مشاوره مدیر عامل کیست؟
خدمات مشاوره مدیرعامل

۷ خدمت مهم که در مشاوره مدیر عامل ارائه می دهم.

یک مشاور مدیر عامل با توجه به سازمانی که در آن فعالیت می کند می تواند وظایف مختلفی داشته باشد. به همین دلیل من نیز با توجه به کسب و کاری که شما دارید راهنمایی های لازم را در زمینه پیشبرد اهداف تان به شما ارائه می دهم. در مشاوره ای که به شما ارائه می دهم به طور کلی ۷ کار مهم انجام می دهم که در ادامه به آن ها می پردازم.

  1. جمع آوری اطلاعات: من در ابتدا با توجه به مشکلاتی که شما عنوان کرده اید، به جمع آوری اطلاعات می پردازم تا بتوانم بهترین و سریع ترین راه حل را برای آن ها پیدا کنم.
  2. مصاحبه با مدیران و کارکنان: من سعی می کنم به صورت فردی با مدیران بخش های مختلف و کارکنان شرکت شما مصاحبه کنم تا در کنار بازدید از قسمت های مختلف شرکت به اطلاعات خوبی دست پیدا کنم.
  3. بررسی اطلاعات مالی: من تمامی اطلاعات مالی شرکت شما از قبیل درآمدها، هزینه ها، میزان بودجه ای که دارید و بدهی های شما را بررسی می کنم تا به شناخت دقیقی از اوضاع شرکت تان دست پیدا کنم و بتوانم بهترین راه حل را ارائه دهم.
  4. ارائه راه حل های نوین: با توجه به اطلاعاتی که از کسب و کارتان به دست می آورم به نیازی که شرکت شما دارد پی خواهم برد. سپس سعی می کنم راه حل هایی که نوین و کارآمد هستند را به شما ارائه دهم.
  5. بهبود عملکرد: با کمک نگاه وسیعی که دارم می توانم به تمامی مسائل مربوط به کارتان از بالا نگاه کنم و به نقاط قوت و ضعف کارتان پی ببرم. در این صورت سعی می کنم راهکارهایی برای از بین بردن نقاط ضعف و ارتقای نقاط قوت به شما پیشنهاد بدهم. همچنین در اجرایی کردن این پیشنهادات به شما کمک خواهم کرد.
  6. بررسی و شناخت مشتریان: سعی می کنم مشتریان کسب و کارتان را شناسایی کنم تا به نیاز و سلیقه آن ها پی ببرم. سپس با بررسی این اطلاعات در حفظ مشتریان فعلی و جذب مشتریان بیشتر به شما کمک خواهم کرد.
  7. ایجاد کمپین تبلیغاتی و ارزیابی نتایج: برای آن که بتوانید کمپین های تبلیغاتی ایجاد کنید راهکارهایی به شما ارائه می دهم. در ادامه، نتایج به دست آمده را تحلیل و ارزیابی می کنم و راه حل هایی متناسب با آن ها تدوین می کنم. سپس این اطلاعات را در اختیار مدیر عامل شرکت قرار می دهم.

برند هایی که افتخار همکاری با آنها را داشتم

چرا به یک مشاوره مدیر عامل احتیاج دارید؟

اگر شما مدیر عامل یک شرکت هستید برای پیشرفت در کار خود و سازماندهی همه امور، نیاز به مشاوره تخصصی دارید. نگران نباشید من به شما کمک می کنم تا بهترین راه برای رسیدن به اهداف کاری خود را به دست آورید تا با اجرا کردن آن ها سریع تر به مقصد برسید.

  • شما برای بازاریابی و فروش محصولات و خدمات خود به فردی با تخصص من احتیاج دارید. شما برای آن که بتوانید میزان فروش خود را بالا ببرید، فرآیند فروش تان را ارتقا ببخشید، آموزش های لازم را به کارکنان خود ارائه دهید و از روش های مختلف بازاریابی استفاده کنید به تخصص من احتیاج دارید.
  • شما برای آن که بتوانید حقوق و دستمزد کارکنان را به درستی پرداخت کنید، در صورت نیاز نیروی انسانی استخدام کنید و آموزش های تخصصی لازم را به آن ها ارائه دهید، نیاز به مشاوره های من دارید.
  • شما به عنوان یک مدیر عامل برای آن که بتوانید ارتباط خوبی با مشتریان خود برقرار کنید و سیستم ارتباط با مشتری طراحی و اجرا کنید نیاز به تجربه و تخصص بالایی دارید. داشتن این تخصص کار هر کسی نیست به همین دلیل به تخصص فردی چون من احتیاج پیدا می کنید.
چرا به یک مشاوره مدیر عامل احتیاج دارید؟
بهره مندی از مشاوره مدیر عامل چه اهمیتی دارد؟

بهره مندی از مشاوره مدیر عامل چه اهمیتی دارد؟

همانطور که می دانید مدیر عاملان کسب و کارها فشار کاری زیادی دارند و در طول روز باید به کارهای مختلفی رسیدگی کنند. این افراد باید به تمامی بخش های شرکت توجه داشته باشند و روند امور را پیگیری کنند و در صورت مواجه شدن با مشکلات، راه حل های مناسبی ارائه دهند. با وجود تمامی این فعالیت ها باید به افزایش فروش، روش های پربازده بازاریابی و تبلیغات، ارتباط با مشتریان و … نیز توجه داشته باشند. اگر یک مدیر عامل بخواهد به تمامی این امور به تنهایی رسیدگی کند، شاید نتیجه ای که به دست می آید خیلی مطلوب نباشد. در این جاست که شما نیاز دارید از مشاوره های تخصصی من استفاده کنید تا بتوانید به همه این امور رسیدگی کنید و نتیجه دلخواهتان را به دست آورید.

من می توانم راهکارهایی جدید، کارآمد و سود ده به شما معرفی کنم تا تحول عمیقی در کسب و کارتان ایجاد کنید و در کمترین زمان ممکن و با صرفه جویی در هزینه ها، به اهداف کاری خود دست پیدا کنید.

نظرات مشتریان من

در طی چندین سال همکاری که با آقای مرادی داشتم به جرات میتونم بگم اتفاقات
خیلی خوبی در مسیر کاریم رقم خورده که باعث رشد چشمگیر مجموعه ام در این مدت زمان شده. همیشه موفق و سلامت
باشید.
مشتری شماره یک
مدیریت: آقای عظیمی
کارخانه وان و جکوزی لادُر
آشنایی و همکاری با آقای مرادی نقش بسزایی در موفقیت کسب و کارم ایفا کرد.
ایشون همیشه بادقت و توجه به تمام جنبه ها و جزئیات، در گرفتن تصمیم درست و به موقع و برداشتن بهترین قدم همراه
من بوده اند.
مشتری شماره یک
مدیریت: آقای امیدی پور
تولیدکننده درب و پنجره ری نو
بنده افتخار همکاری با آقای مرادی در بخش های دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی
مدرن رو داشتم و واقعا از این تصمیم خودم راضی هستم چون تأثیرش در کسب و کارم کاملا ملموس و آشکار بود. با تشکر
مشتری شماره یک
مدیریت: آقای جهانگیری
گروه تولیدی آماد سیستم

در چه زمینه هایی می توانید از مشاور مدیریت کمک بگیرید؟

در صورتی که شما مدیرعامل یک شرکت هستید و به مشورت یک فرد متخصص در کارهای خود، احتیاج دارید می توانید در زمینه های زیر از مشاور مدیریت کمک بگیرید.

  • بازاریابی و فروش: در زمینه بازاریابی و فروش محصولات و خدمات شرکت، می توانید از نظرات کارشناسی او استفاده کنید تا میزان فروش را بالا ببرید، فرآیندهای فروش را بهبود ببخشید، به کارکنان بخش فروش آموزش های لازم را بدهید و از روش های مختلف بازاریابی استفاده نمایید.
  • منابع انسانی: با مشورت مشاور CEO می توانید حقوق و دستمزد کارکنان را به درستی پرداخت کنید، نیروی کار استخدام کنید، دوره های آموزشی برگزار کنید، برای تحول در سیستم شرکت اقدام کنید، سیستم هایی برای پاداش و تعویق ایجاد نمایید.
  • طراحی سازه: با کمک مشاوران با تجربه CEO می توانید برای شرکت سازه طراحی کنید.
  • بهبود فرآیند: برای کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری، به کمک مشاوران مدیریت می توانید فرآیند های کاری را بهبود ببخشید.
  • پیاده سازی سیستم CRM: با کمک مشاوران مدیرعامل می توانید سیستم های ارتباط با مشتری را طراحی و پیاده سازی نمایید. این کار نیاز به تجربه بالایی در این زمینه دارد و از عهده یک مشاور حرفه ای CEO بر می آید.
  • طراحی و ایجاد سیستم های اطلاعاتی: به کمک مشاوران مدیریت می توانید سیستم یکپارچه اطلاعاتی را طراحی و ایجاد نمایید و از نرم افزار های مناسب در این زمینه استفاده نمایید.
خدمات مشاور مدیرعامل
نحوه همکاری مشاور مدیر عامل در کرج

سطوح مختلف خدمات مشاور CEO که نمی دانید.

با توجه به طبقه بندی که درحوزه مشاوران مدیر عامل انجام شده است، برای خدماتی که مشاوران CEO ارائه می دهند سه سطح در نظر گرفته شده است. دسته اول مشاوران مدیرعاملی هستند که به صورت دائمی در شرکت حضور دارند به عنوان مثال یک مدیرعامل برای امور مالیاتی خود اقدام به استخدام دائمی مشاور می کند. سطح بالاتر مشاورانی هستند که به طراحی ساختارهای منابع انسانی و مالی و سیستم مدیریت کیفیت می پردازند.

بالاترین سطح مشاور CEO مربوط به مشاورانی است که تحول سازمانی هستند. این مشاوران تسلط و اطلاع کاملی از علم مدیریت دارند و با قدرت رهبری خود به کمک مدیر عامل می آیند. این نوع مشاوران CEO قطعا دو سطح قبلی را طی کرده اند و امروز به جایگاه بالاتری دست پیدا کرده اند.

چند مورد از مهم ترین وظایف مشاور مدیرعامل

وظایفی که یک مشاور مدیریت در سازمان های مختلف دارد، متفاوت است. مشاور مدیریت می تواند در یک حوزه تخصصی فعالیت داشته باشد و در همان زمینه به مدیر عامل مشورت بدهد. در ادامه به چند مورد از مهم ترین وظایفی که مشاور مدیرعامل دارد، اشاره می کنیم.

  • او به جمع آوری و ساماندهی اطلاعات مهم برای حل مشکلات شرکت می پردازد تا بتواند سریع تر به راه حل دست پیدا کند.
  • با کارکنان و مدیران بخش های مختلف شرکت مصاحبه فردی انجام می دهد و برای دست یابی به روش ها و راهکارهای مناسب از بخش های مختلف شرکت، بازدید می کند.
  • اطلاعات مالی مختلف مانند درآمدها، هزینه ها، میزان دارایی و بدهی را بررسی و تجزیه و تحلیل می کند تا با شناخت دقیق از اوضاع مالی شرکت بتواند بهترین راهکار را به مدیرعامل ارائه دهد.
  • با توجه به نیاز شرکت، شیوه ها و راه حل های جدید و کارآمدتر را به کارفرما و مدیرعامل ارائه می دهد.
  • به دلیل نگاه وسیعی که مشاور مدیریت دارد، می تواند از بالا به مسائل شرکت نگاه کند و نقاط ضعف و قوت سازمان را به دست آورد و جهت حفظ و ارتقا نقاط قوت و حذف نقاط ضعف راهکارهای لازم را به مدیرعامل پیشنهاد دهد.
  • به مدیرعامل کمک می کند پیشنهادات و راهکارهای جدید را اجرا و عملیاتی کند.
  • در شناخت مشتریان و شُرکای تجاری به مدیرعامل مشورت های لازم را می دهد.
  • نیازهای مشتریان را تحلیل و بررسی می کند و جهت رفع آن ها پیشنهاداتی را به مدیرعامل ارائه می دهد.
  • برای حفظ و ادامه ارتباط با مشتریان شرکت، راهکارهایی ارائه می دهند.
  • ایده های مختلفی را برای ایجاد کمپین های تبلیغاتی جدید ارائه می دهد.
  • راهکار ها را بررسی کرده و نتایج را ارزیابی می کند و گزارشات به دست آمده را به مدیرعامل ارائه می دهد.

مشاور مدیرعامل، فردی مهم و ضروری برای شرکت

صاحبان مشاغل و مدیر عاملان شرکت ها دغدغه ها و فشار های کاری زیادی در طول روز دارند. این افراد باید به تمامی بخش ها و قسمت های موجود در شرکت توجه داشته باشند و در مواقع بحرانی راه حل های مناسب و به موقع ارائه دهند و شرکت را از بن بست خارج کنند.

در کنار تمامی این موارد، باید به فکر افزایش نرخ سود دهی شرکت باشند و چندین فعالیت دیگر که باید انجام شود تا شرکت به اهداف خود برسد. انجام تمامی این امور به تنهایی کار سختی است.

به همین دلیل مدیرعامل به فردی آگاه و متخصص نیاز دارد تا بتواند با پیاده سازی راهکارهای او، شرکت را از مشکلات بیرون بیاورد، فرآیند های کاری را بهبود ببخشد و سعی کند با کمترین هزینه در کوتاه ترین زمان، به اهداف شرکت دست پیدا کند. به همین دلیل است که وجود مشاور مدیر عامل یا مشاور CEO در کنار هر مدیرعاملی، ضروری است.

مهارت های کلیدی مشاور مدیر عامل

مهارت های تحلیلی و ذهنی تحلیلگر از اساسی ترین مهارت های یک مشاور مدیر عامل به حساب می آید؛ اما در کنار این مهارت یک مشاور خوب باید مهارت های دیگری نیز داشته باشد. مهارت هایی مثل:

  • آگاهی تجاری
  • توجه به جزئیات
  • توانایی تدبیر
  • مهارت های کار تیمی
  • مهارت های IT
  • مهارت های ارتباطی شفاهی و کتبی
  • خود انگیزشی
  • انعطاف پذیری
  • توانایی کنار آمدن با فشار زیاد و چالش ها
  • و …

برای مشاوره با تیم من همین حالا تماس بگیرید

اگر برای تغییر روش های قدیمی و آپدیت کردن کسب و کارتون آماده اید، همین حالا با ما تماس بگیرید.

تماس با من

مشاوره

ثبت اطلاعات جهت مشاوره

ثبت اطلاعات

"*" indicates required fields