مشاوره و اجرای تبلیغات هدفمند

انتظاری که همه ما از تبلیغات داریم این است که در کنار منابعی که در این راه مصرف می کنیم، به بالاترین سطح از نتیجه و ثمربخشی، دست پیدا کنیم. باید گفت که همه ی راه های تبلیغات، نمی توانند نیاز ما را برطرف کنند؛ یعنی به اندازه کافی، اثر بخش نخواهند بود به همین دلیل است که باید به دنبال تبلیغاتی هدفمند و متمرکز باشیم تا با صرف کمترین منابع به بهترین نتایج دست پیدا کنیم. در این جا به بررسی تبلیغات هدفمند و مشاوره و اجرای تبلیغات هدفمند می پردازیم.

مشاوره و اجرای تبلیغات هدفمند

تبلیغات هدفمند چیست؟

تبلیغات هدفمند به مجموعه تبلیغات آنلاین و آفلاین گفته می شود که با توجه به بخش بندی بازار، مخاطبانی را با ویژگی های مهمی مورد هدف قرار می دهد تا بهترین نتیجه حاصل شود. ما همیشه به دنبال کسب بیشترین خروجی و افزایش نرخ تبدیل هستیم به همین دلیل باید با کمک روش های مختلف محتوای خود را به مخاطبان هدفی منتقل کنیم که از قبل می دانیم با توجه به ویژگی های مشترکشان، به پیام و محتوای ما عکس العمل یکسان نشان می دهند.

نکته

بخش بندی بازار یا Market Segmentation یکی از مهم ترین فرایند ها در تبلیغات هدفمند به حساب می آید. با این کار می توان برای هر بخش و قسمت، محتوای اختصاصی و شخصی سازی شده تهیه شود و در نتیجه می توان از منابعی که در دست داریم بهترین استفاده را داشته باشیم.

بخش بندی بازار چگونه انجام می شود؟

برای آن که بخش بندی بازار به خوبی انجام شود باید مخاطب هدف به خوبی شناخته شود. به همین دلیل بهتر است در این کار، به پارامتر های زیر توجه شود:

  • پارامتر های جغرافیایی: در این جا باید به معیار هایی مانند اندازه شهر، محل زندگی، استان یا کشور، وضعیت آب و هوا، تراکم جمعیتی و … توجه شود.
  • پارامتر های رفتاری: معیار هایی مانند میزان وفاداری، تفکرات خاص، نرخ استفاده از محصول و … در این جا مورد توجه قرار می گیرد.
  • پارامتر های مردم شناسی: در این پارامتر به جنسیت، سن، میزان تحصیلات، میزان درآمد، دین و … توجه می شود.
  • پارامتر های روان شناسانه: تفکرات فرهنگی، سبک زندگی، وضعیت اجتماعی و … در این قسمت مورد بررسی قرار می گیرد.

تبلیغات هدفمند چه اهمیتی دارد؟

مدیران در بخش تبلیغات هزینه می کنند تا خروجی و نتیجه خوبی را به دست بیاورند. از سوی دیگر بازاریاب ها و تیم های تبلیغاتی نیز منابع محدودی را برای کار خود در اختیار دارند. قابل توجه است که کسی بدون هدف کاری را انجام نمی دهد و در صورتی که نتواند محتوای خود را به درستی به مخاطبان هدف خود منتقل کند، در کنار از دست دادن منابع، شکست سختی را متحمل می شود.

تبلیغات هدفمند مزایای زیادی دارد و در صورتی که به خوبی اصول آن پیاده سازی شود سرعت پیشرفت شما چند برابر خواهد شد و با افزایش نرخ تبدیل و افزایش مشتریان وفادار، می توانید از رقبایتان سبقت بگیرید.

تبلیغات هدفمند چه مزایایی دارد؟

تبلیغات هدفمند مزایای زیادی دارد به همین دلیل است که زمان زیادی برای بخش بندی بازار و شناخت صحیح مخاطبان هدف صرف می شود. از جمله مزایای تبلیغات هدفمند عبارتند از:

بیشترین سود به مصرف کننده می رسد:

یکی از مزایای مهم تبلیغات هدفمند این است که سود و منفعت زیادی به مشتری و مصرف کننده می رسد. از آن جایی که پیام های شما به صورت شخصی سازی به دست مشتریان شما می رسد می توانید به صورت موثرتری محصولات و خدمات خود را به مشتری برسانید. در این صورت نیاز مشتریان شما به خوبی برطرف می شود و محصول و خدماتی را که دریافت می کنند همان چیزی است که می خواستند در نتیجه مورد رضایت آن ها خواهد بود.

تبلیغات هدفمند اثربخشی بالایی دارد:

صاحبان کسب و کار با انجام تبلیغات هدفمند علاوه بر صرف منابع به بهترین شکل و کاهش هزینه تبلیغات می توانند اثر بخشی بیشتری رو تجربه کنند، نرخ بازگشت سرمایه آن ها بیشتر خواهد شد و در نتیجه افزایش وفاداری و رضایت مشتریان را در پی خواهد داشت.

در تبلیغات هدفمند به موارد زیر توجه داشته باشید.

همه کسب و کار ها دوست دارند به صورت هدفمند تبلیغات داشته باشند، اما برای پیاده سازی تبلیغات هدفمند باید به اصول و نکاتی توجه داشت تا به نتایج مورد انتظار رسید. به همین دلیل اگر شما هم قصد این کار را دارید به نکات زیر توجه داشته باشید:

استراتژی دقیق و اصولی

بدون داشتن استراتژی دقیق نمی توان در هیچ کاری به موفقیت رسید تبلیغات هدفمند هم از این قائده مستثنی نیست. برای موفقیت در راه تبلیغات هدفمند، مشخص کردن مخاطبان هدف به تنهایی کافی نمی باشد، بلکه باید بدانید که چه اهدافی را دارید؛ برای هر بخش از بازار چه مزایای رقابتی دارید، چه پیامی برای مخاطبان هدف خود دارید، می خواهید تقویم محتوایی شما چگونه باشد و … باید معیار ها و شاخص هایی را در نظر بگیرید تا در آخر کار، با بررسی آن ها ببینید به چه میزان به آن ها دست پیدا کرده اید.

 تقسیم بندی مخاطبان

شما می توانید در هر قسمتی از کار خود، بخش بندی را انجام دهید اما تقسیم بندی مخاطبان و مشتریان یکی از آن تقسیم بندی هایی است که برای تبلیغات هدفمند باید حتما انجام شود. با بخش بندی مخاطبان می توانید برای هر گروه از آن ها پیام های مرتبط با آن ها را به صورت شخصی سازی شده، ارسال کنید.

از اطلاعات و آمار، کمک بگیرید.

برای آن که بتوانید در تبلیغات های آینده خود به موفقیت های بیشتری برسید باید از تجربه های کمپین ها و کارهای قبلی خود استفاده کنید و با تحلیل و بررسی آن ها مخاطبان هدف بیشتری را مورد پوشش قرار دهید. با بررسی کمپین های قبلی، شما می توانید رفتار مشتریان خود را بررسی کنید تا در برنامه های آینده با توجه به موارد واقعی تر، به سراغ هر کدام از آن ها بروید.

محتوای مناسب تولید کنید.

قسمت مهمی از تبلیغات، تولید محتوای جذاب و مفید است. محتوای شما باید با توجه به گروه سنی و سایر ویژگی های مخاطبان هدف شما، تولید شود و صریح و شفاف باشد.

منابعتان را برای هر بخش، تعیین کنید.

در تبلیغات هدفمند باید برای هر بخش، منابع و بودجه مشخصی داشته باشید. برای دست یابی به خروجی مناسب باید تعادل را در این قسمت به خوبی برقرار نمایید. واضح است که منابع تبلیغاتی محدود هستند به همین دلیل باید به خوبی از آن ها استفاده کرد.

هدفمند بودن تبلیغات به شما کمک می کند منابع و انرژی خود را به صورت هوشمند در هر قسمت استفاده کنید تا به نتایج بهتری دست پیدا کنید.
</div?