بازاریابی مدرن چیست؟

بازاریابی مدرن چیست؟

بازاریابی در چند دهه گذشته شکل جدیدی به خود گرفته است و از روش های گوناگونی برای پیش برد اهداف در بازاریابی مدرن استفاده می شود.

امروزه در اغلب شرکت ها و سازمان ها برای ارائه خدمات و یا فروش محصولات نیاز به علم بازاریابی و مدیریت کسب و کار ملموس است.

در تمام بازارهای آنلاین و فیزیکی نیاز به استراتژی های بازایابی حس می شود، که شیوه های تازه و کاربردی برای ارتقا کسب و کارها ارائه می دهد و دوشا دوش تغییر و تحولات بازار همواره به روزرسانی می شود.

بازاریابی مدرن یا بازاریابی نوین یکی از بهترین استراتژی هایی است که برای پیشرفت در زمینه های مختلف به آن پرداخته می شود.

بازاریابی چیست؟

وقتی اسم بازاریابی به گوش ما می رسد، در ذهن ما کلمه مترادف آن یعنی فروش پر رنگ می شود.

اما شاید جالب باشد که بدانید، بازاریابی به هیچ وجه فقط به معنای فروش محصول یا خدمات نیست! بلکه، بازاریابی مجموعه ی گسترده ای از فعالیت های حرفه ای مربوط به تولید، شناخت مشتری، خدمات پس از فروش، شناسایی بازار هدف و … است!

بازاریابی نیز انواع مختلفی دارد مانند: بازاریابی دیجیتال، بازاریابی محتوایی، بازاریابی توسعه ای و … برخی از انواع بازاریابی ها زیر مجموعه یکدیگر هستند و برخی دیگر مفهوم مستقل تری دارند.

در دنیای مدرن امروزه، اگر از انواع مدل های بازاریابی استفاده نکنیم در عرصه رقابت خیلی زود کنار زده می شویم. بنابراین آشنایی با مفهوم بازاریابی و اصول آن برای هر کسب و کاری ضروری است.

modern marketing

بازاریابی مدرن یعنی چه؟

به مجموعه فعالیت های نوآورانه، مستمر و هوشیارانه ای که برای ارائه درست خدمات و محصول به مشتری صورت می گیرد بازاریابی مدرن و یا New Marketing  یا Modern Marketing  می گویند.

افزایش روزافزون استفاده از اینترنت برای رفع نیازهای روزمره موجب شده تا افراد بخش قابل ملاحظه ای از زمان خود را صرف جست و جو در اینترنت کنند. بازاریابی مدرن به معنای بازاریابی به کمک ابزارهای دیجیتال، فضای مجازی و امکانات آن است.

بازاریابی مدرن یا بازاریابی نوین، حتی قبل از مراحل تولید نیز نقش موثر و به سزایی دارد، در واقع بازاریابی مدرن شامل مجموعه فعالیت هایی است که در فضای مدرن به کمک حداکثر امکانات و سرمایه انجام می شود تا مشتری هوشیار و آگاه سرویس دهی مناسبی را دریافت کند.

در بازاریابی مدرن از ظرفیت و پتانسیل اینترنت، فضای مجازی و سایر ابزارهای تکنولوژی نهایت استفاده را می کنند.

profit

دلایل استفاده از بازاریابی مدرن

دلایل استفاده از بازاریابی مدرن موجب منطقی شدن کمک گرفتن از این نوع بازاریابی شده است، البته نباید فراموش کنیم که بازاریابی مدرن نیازمند تخصص و تجربه است! به همین خاطر است که صاحبان کسب و کارها همواره از مشاوران دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی مدرن در این امر کمک می گیرند.

تیم سعید مرادی به پشتوانه تخصص و تجربه خود در طی تمام این سال ها می تواند به شما کمک کند تا شاهد رونق چشم گیر کسب و کارتان در میان رقبا شوید.

کاهش هزینه های بازاریابی، گزارش گیری دقیق، نرخ تبدیل بالا موجب، توجیه طرح ها و استراتژی های بازاریابی مدرن شده است.

از دیگر مزایای استفاده از بازاریابی مدرن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تعامل با مخاطب:

تعاملی بودن و دو سویه بودن این سبک بازاریابی در مقایسه با بازاریابی سنتی که صرفا پیامی برای مخاطب ارسال می شود وجه تمایز بزرگ این شیوه مدرن بازاریابی است. به کمک ابزارها و رسانه های امروزی در بازاریابی مدرن شما می تواند بصورت مستقیم با مخاطب خود حرف بزنید و در تعامل باشید.

 

  • کاهش هزینه های بازاریابی:

صرف هزینه های سنگین برای تبلیغات به منظور نصب بیلبوردها در سطح شهر، درج آگهی در روزنامه، چاپ تراکت و حتی تبلیغات در تلویزیون از جمله تدابیر بازاریابی سنتی بود که عموما بدون برنامه ریزی و استراتژی درست انجام می شد و هزینه های سنگینی برای صاحبین کسب و کار داشت. در بازاریابی مدرن و نوین هنگامی که شما کسب و کارتان را به یک مشاور متخصص کسب و کار می سپارید بر اساس نوع کسب و کارتان و بازار هدف شما تبلیغات و بازاریابی هدفمندی برای شما برنامه ریزی می کنند. تا به این ترتیب تبلیغاتی هدفمند با حداکثر بازدهی را داشته باشید.

  • ارزیابی عملکرد شاخه های مختلف:

در بازاریابی سنتی امکان بررسی ، محاسبه و گزارش گیری از  نتیجه تبلیغات وجود نداشت. برای مثال اگر شما یک تیزر تبلیغاتی در تلویزیون داشتید و یک بیلبورد در سطح شهر، امکان محاسبه میزان جذب مشتری از هرکدام از این دو روش وجود نداشت. این درحالی است که در بازاریابی مدرن شما می توانید همزمان از چند راه مختلف برای بازاریابی استفاده کنید و نرخ جذب هریک از روش ها را بصورت جداگانه مورد بررسی قراردهید.

از این طریق شما با حذف روش های کم سود و پر هزینه می توانید علاوه بر جذب مخاطب در هزینه های خود نیز صرفه جویی کنید.

انواع بازاریابی مدرن

انواع بازاریابی مدرن، به شما کمک می کنند تا با توجه به نوع کسب و کارتان بتوانید بهترین روش را انتخاب کنید.

تیم مشاوره کسب و کار سعید مرادی در کرج، به کمک آنالیز دقیق کسب و کار شما بهترین روش بازاریابی مدرن را که بیشترین سوددهی را دربر بگیرد به شما ارائه می دهد.

در اینجا به بررسی برخی از انواع بازاریابی مدرن می پردازیم:

۱_بازاریابی محتوایی:

از مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر بازاریابی محتوایی، محتوا است. هنگامی که شما در اینترنت جست و جو می کنید بخش زیادی از عکس ها، فیلم ها و مطالبی که می بینید مربوط به محتواهای تولید شده جهت بازاریابی هستند. شرکت های دیجیتال مارکتینگ با همکاری تیم تولید محتوای خود فیلم و عکس و مطالبی تهیه می کنند تا از این طریق جذب مشتری داشته باشند.

۲_بازاریابی سئو SEO :

بهینه سازی رتبه یک سایت در صفحه نتایج جست و جو را سئو می گویند. بازاریابی سئو یا بازاریابی موتورهای جست و جو، اصول و مفاهیم خاص خود را دارد که در دنیای دیجیتال تعریف می شود. تیم مدیریت کسب و کار سعید مرادی به کمک محتوا نویسان خود تلاش می کند تا رتبه سایت شما را در نظر موتورهای جست و جو و دسترسی به مخاطبین بیشتر کند.

۳_بازاریابی همهمه ای:

بازاریابی همهمه ای همان کمک گرفتن از شخصیت های پر مخاطب در فضای دیجیتال، به منظور افزایش مخاطب است. در این روش شما از طریق پسج های پر مخاطب مانند سلبریتی ها و اینفلوئنسرها در قالب های مختلف خدمات و محصولاتخود را معرفی می کنید.

reposrt

تفاوت بازاریابی مدرن و سنتی

مفهوم کلی بازاریابی مدرن و سنتی یکسان است، اما تفاوت بازاریابی مدرن و سنتی موجب شده تا امروزه صاحبین کسب و کار به سمت بازاریابی مدرن حرکت کنند.

در بازاریابی مدرن تعامل بین مخاطب و برند چشم گیر است، به این ترتیب مشتری می تواند خواسته هایش را مطرح کند؛ این خود موجب می شود تا نیاز مخاطب و بازار هدف برای کسب و کار شما قابل لمس باشد. درحالی که در بازاریابی سنتی مشتری و صاحب برند کمترین تعامل را با یکدیگر دارند.

از دیگر تفاوت های بازاریابی مدرن و سنتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم محدودیت زمان
  • عدم محدودیت مکان
  • فعالیت و پاسخگویی ۲۴ ساعته
  • افزایش سرعت اشتراک گذاری اطلاعات
  • بررسی نیازهای مشتریان
  • در دسترس بودن فرآیند معرفی و فروش برای عموم مردم
  • کاهش هزینه و افزایش بازدهی
  • داشتن امکان گزارش گیری
  • و …

fgd

اصول بازاریابی مدرن

همه ما می دانیم که برای به ثمر نشستن هر فعالیتی نیاز است آن را بصورت اصولی بیاموزیم.

در بازاریابی مدرن نیز یادگیری اصول بازاریابی کمک می کند تا بیشترین بازده با کمترین هزینه حاصل شوند.

یادگیری اصول بازاریابی مدرن امری حیاتی ولی زمان بر است! به همین دلیل است که مدیران موفق و صاحبین برند ها و کسب و کارها از مشاوران کسب و کار کمک می گیرند.

تیم مشاوره کسب و کار سعید مرادی، بصورت اصولی در ابتدا اندازه سود شما را بررسی و تعیین می کند، چرا که بسیاری از شرکت ها رکورد فروش خود را شکسته اند اما از طرف دیگر مقدار زیادی پول از دست داده اند و این به دلیل استراتژی غلط بازاریابی بوده است.

شناخت و بررسی مخاطب هدف و ایجاد راه های مناسب برای ارتباط موثر با آن ها موجب نیز از جمله اصول بازاریابی مدرن است.

حفظ مخاطب وفادار، جذب مستمر مخاطب و … نیز از جمله اصول اولیه بازاریابی مدرن است که مشاوران کسب و کار آن ها را به خوبی شناسایی می کنند.

business coa

روش های بازاریابی مدرن

روش های مختلفی برای بازاریابی مدرن وجود دارد که در ادامه به بررسی۲ مورد از مهمترین  این روش ها می پردازیم:

  • تبلیغات اینترنتی:

قرار دادن تبلیغات سایت خود برای روی سایت دیگر از جمله تبلیغات اینترنتی است. گرافیک این بنرها بسیار حائز اهمیت است و اغلب این تبلیغات شبیه بنرهای دنیای واقعی هستند.

  • بازاریابی شبکه های اجتماعی:

فعالیت حول محور شبکه های اجتماعی از طریق پیشبرد استراتژی بازاریابی یکی از مهم ترین و پربازده ترین انواع بازاریابی است.

معایب بازاریابی مدرن

معایب بازاریابی مدرن و نوین در مقایسه با مزایای آن قابل چشم پوشی است.

شاید بتوانیم اینگونه عنوان کنیم که دشواری و پیچیدگی بازاریابی مدرن و رقابت تنگاتنگ این حوزه از معایب این روش است، به گونه ای که با یک برنامه ریزی غیر اصولی ممکن است شما جایگاه خود را به راحتی از دست بدهید.

نحوه به نمایش در آمدن شما در عصر دیجیتال و دنیای مجازی تاثیر چشم گیری در افزایش و کاهش تعداد مخاطبان شما خواهد داشت. به همین دلیل است که باید خیلی مراقب باشید و برای ورود به این عرصه و ماندگار شدن از یک تیم حرفه ای و کار بلد کمک بگیرید.

 

 

به کمک بررسی بازاریابی مدرن و سنتی می توان به این نتیجه رسید که، در دنیای امروزه سود زیادی از طریق دنیای دیجیتال و اینترنت ایجاد می شود که بازاریابی مدرن بطور اختصاصی در این حوزه فعالیت می کند.

برای ورود به عرصه بازاریابی مدرن باید تمامی اصول و مزایا و معایب آن را بررسی و شناسایی کنید تا بتوانید فعالیت سودمندی در این حوزه داشته باشید.

علم بازاریابی مدرن، تنها با خواندن ۲ کتاب مدیریت حاصل نمیشود و نیازمند تجربه و تخصص است!

به همین دلیل است که، صاحبین کسب و کار برای افزایش نرخ سود دهی و تعداد مخاطبین خود همواره از تجربیات و تخصص یک مشاور کسب و کار مجرب استفاده می کنند.

تیم مشاوره کسب و کار سعید مرادی، با برنامه ریزی دقیق و اصولی و ارائه استراتژی حاصل از آنالیز کسب و کارتان به شما کمک می کند تا به شکل اصولی و درست وارد این عرصه شوید.

برای دریافت مشاوره می توانید با شماره های ما تماس بگیرید.